Держава повинна дбати про своїх захисників, а не робити з них жебраків.
Віктор Янукович.
Основним Законом України визначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека
визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх
гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава
відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і
свобод людини є головним обов’язком держави. Україна прагне створити Збройні Сили, які відповідатимуть сучасним
вимогам, будуть здатними забезпечувати підтримку реалізації національних
інтересів, мати високий авторитет у суспільстві, а служба в них буде
престижною.
Глибоке
реформування оборонної сфери згідно з європейськими стандартами належить до
важливих пріоритетів як зовнішньої, так і внутрішньої політики. У керівництва
нашої держави є розуміння того, що військовослужбовці, які проходять службу та
звільняються зі Збройних Сил потребують особливої уваги і допомоги з питань
соціального забезпечення, а особливо забезпечення житлом. Для реалізації прав
щодо соціального захисту військовослужбовців стосовно забезпеченості житлом на
даний час створена відповідна законодавча і нормативно-правова база, яка
включає в себе правові акти ще Радянського Союзу та вже незалежної України [1-9]. Проаналізовані документи мають споріднену
направленість, яка визначає правовий статус військовослужбовців, порядок забезпечення
їх житлом та регулює діяльність органів, що займаються її розподілом.
Значна кількість
нормативно-правових документів вказує на значний розвиток юридичної сторони
даного питання. В той же час, моніторинг стану дотримання прав
військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, ветеранів
військової служби та членів їхніх сімей щодо соціального захисту свідчить, що
однією з головних проблем залишається незабезпеченість їх житлом.
Рішення щодо забезпечення житлом повинні
базуватись на ретельному аналізі стану житлового питання кожного окремого військовослужбовця
з урахуванням сімейного стану, наявності пільг, вислуги і т.п.
Таким чином, визначення
закономірностей забезпеченості
житлом військовослужбовців Збройних Сил України є досить актуальним та обумовлено нагальними
соціальними потребами.
Метою
статті є визначення та аналіз
закономірностей забезпеченості житлом військовослужбовців Збройних Сил України
з метою подальшого обґрунтування відповідних управлінських рішень щодо
розв’язання житлової проблеми.
Виклад
основного матеріалу.
В роботі планується визначити основні
закономірності забезпечення житлом на прикладі двох характерних регіонів:
столиці та обласного центру. Гарнізон м.Києва найбільш чисельний за квартирною
чергою військовослужбовців та один з найпроблемніших з питань забезпечення
житлом. Гарнізон м.Чернігова є досить типовим об’єктом (рівень обласного
центру) для Збройних Сил України, стан та розвиток якого можна умовно
порівнювати з іншими об’єктами такого рівня.
Аналіз сучасних проблем розпочнемо з
ретроспективи.
Невтішні дані свідчать про те, що за останній
час чисельність безквартирних військовослужбовців тільки
зросла. Безперечно, що з 1991 р., починаючи розбудову власної армії,
Україна в цьому питанні стикнулася з великою проблемою. Отримавши у спадщину
від Радянської Армії житлову чергу у 56,7 тис. чол., у
наступні декілька років ЗС України поповнилися ще на 20 тис.
військовослужбовців, які повернулися на Батьківщину з країн колишнього Союзу.
Аналіз черги військовослужбовців і членів їх сімей на житло з 1992 року показує,
що вона змінилася несуттєво. У 1992 році у черзі перебувало 56,7 тисяч осіб, а
сьогодні – приблизно 45 тисяч (дані щодо чисельності в/с за роками, які
перебували на квартирному обліку на рис. 1).
Цікаво буде провести аналіз змін черги
військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, за роками існування ЗС України.
Источник: http://bsvsite.at.ua/book/cherga_2505.pdf |